Legtöbbünk Olaszországról a pizzára, a borokra, a latin szeretőkre, és a maffiára asszociál. Hát van benne valami, de tudnunk kell azt is, hogy ez az ország a divatról, és tervezőitől lett Európában és világszerte "megpecsételve".
A nyolcvanas évek eleje táján Franco Moschino olasz divattervező, aki megálmodta a gyermekkorral, a mesével fűszerezett, extravagáns első ruha modelljeit, akkor még nem is gondolta, hogy tulajdonképpen "mit is tesz le az asztalra".
Az apró kiegészítőkkel, díszekkel, az anyagokkal, és a formabontó fazonokkal elérte, hogy 1983-ban Milánóban kifutóra bocsássa első ötven ruhadarabját. A szenzációs '80-'90-es évek egyik legmeghatározóbb divatcégévé nőtte ki magát, meghódítva az USA-t is. Legyen ruci, farmer, parfüm, kiegészítő, cipő, a cég minden tekintetben világelsőként szerepelt az elég széles skálán. 2000-ben a Moschino elkezdte halmozni a giccsel, arannyal, Szűz Máriával díszített farmernadrágjait, melyek inkább hasonlítottak egy feldíszített karácsonyfára. Ezek a nadrágok hamar lecsengtek és (szerencsére) el is tűntek a palettáról. A farmergyártás viszont megmaradt.
"Moschino Cheap N' Chic" - így hangzott a 2008-as kampány szlogenje. Egy nagyon komoly, érett, színvilágában többnyire fekete-fehér, visszafogott széria került ki a múlt évben. A férfi ruhadarabok túlnyomó része ellenben színesnek és viccesnek mondhatóak voltak.
Igen-igen, és itt van már az idei tavasz-nyári kollekció is - amihez kétség nem fér -, tökéletes. Vidám, visszafogott színek, elegáns fazon, anyagukban főleg selyem hatású (szatént használtak a kivitelezők).
Most pedig kiderül kérem szépen, hogy a szandál-zokni kombináció igenis jól néz ki!
2009. február 19., csütörtök
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése